Thursday, November 17, 2011

Kembali Aktif...

Pada 8 November yang lalu, aku telah diamanahkan untuk membawa 4 orang murid bagi mengikuti Kursus Kenaikan Pangkat KRS / TKRS Daerah Raub. Sudah lama aku tidak bergiat aktif dalam Pasukan KRS ini. Semenjak dinaikkan pangkat kepada Leftenan KRS 2 tahun lepas, ketiga-tiga set uniform aku hanya tergantung di dalam almari. Kini, di tempat baru, aku kembali aktif sebagai jurulatih KRS.

Sepanjang mengikuti kursus ini, kadet yang aku bawa berjaya lulus bagi setiap modul penilaian. Di akhir kursus, keempat-empat kadet berjaya dinaikkan pangkat kepada Koperal TKRS.

Tahniah diucapkan dan aku harap keempat-empat Koperal TKRS ini dapat membantu aku untuk memperkasakan pasukan TKRS SK Muhammad Jabar pada tahun hadapan.

"Ilmu, Iman, Amal'


No comments:

Post a Comment