Thursday, November 17, 2011

Hari Anugerah Cemerlang 2011 SK Muhammad Jabar

Hari Anugerah Cemerlang.. ini merupakan acara wajib bagi setiap sekolah bagi menghargai murid-murid yang menunjukkan kecemerlangan dari aspek akademik mahupun kokurikulum. SK Muhammad Jabar juga tidak ketinggalan dalam menganjurkan acara tahunan ini. Dianggarkan lebih 200 orang murid menerima hadiah prestasi mengikut kategori yang telah ditetapkan. Sekadar angka anggaran sahaja sebab aku malas nak kira dengan tepat walaupun aku pengacara majlis pada hari tu.

Tahniah... Ini antara wajah ceria penerima anugerah prestasi yang sempat aku rakam. Tugas sebagai juru acara membataskan pergerakan aku untuk meninjau suasana majlis.

Majlis turut diserikan dengan tarian joget dari murid prasekolah. Ini pasukan joget yang mewakili SK Muhammad Jabar dalam Pertandingan Joget Prasekolah Daerah Raub yang lalu. Tahun depan mana tahu sekiranya aku pula berpeluang mengajar tarian bilangi (tarian etnik bidayuh) kepada mereka.. hahaha...

Ini pula model yang memperagakan pakaian etnik bidayuh dan kadazan. Baju etnik bidayuh ini merupakan satu-satunya hadiah berharga dari ketua kaum tempat aku mengajar dulu dan masih aku simpan sebagai kenang-kenangan.

Walaupun majlis ini amat meriah, tetapi jauh dihati aku, aku masih teringatkan kemeriahan dan kemesraan semasa mengendalikan majlis anugerah di SK Mentu Tapu. Kemeriahan dalam kesederhanaan itu amat bernilai..



No comments:

Post a Comment