Thursday, November 17, 2011

Ramai-ramai serbu sekolah untuk dapatkan RM100..

Pada pembentangan Bajet 2012 yang lalu, YAB Perdana Menteri Malaysia merangkap Menteri Kewangan Pertama telah mengumumkan pemberian Bantuan Khas Persekolahan 2012 sebanyak RM100 bagi setiap murid sekolah. Bagi memastikan hasrat kerajaan ini terlaksana, maka pihak sekolah diamanahkan untuk mengagihkan bantuan ini kepada semua murid.

Bagi SK Muhammad Jabar, satu majlis khas diadakan untuk menyampaikan bantuan kewangan ini. Majlis ringkas ini dimulai dengan ucapan alu-aluan dari Guru Besar, diikuti dengan ucapan YDP PIBG dan seterusnya ucapan penerangan saduran kempen dari wakil Ahli Parlimen Raub.

Guru-guru kelas diberi tanggungjawab untuk menyelia pengagihan bantuan kewangan ini dengan dibantu oleh guru-guru yang lain.

Keceriaan penuh kesyukuran jelas terpancar di wajah ibu bapa yang hadir untuk menerima bantuan ini. Diharapkan semoga dengan bantuan ini dapat meringankan beban ibu bapa yang kurang berkemampuan untuk membuat persiapan awal bagi anak-anak menjalani sesi persekolahan pada tahun 2012. Besar harap kerajaan agar bantuan ini digunakan untuk keperluan anak-anak dan bukan disalahgunakan oleh ibu bapa bagi tujuan yang lain.


No comments:

Post a Comment