Saturday, October 22, 2011

Aku kini bergelar Abi...


Syukur Alhamdulillah.. Segala puji bagi Allah SWT di atas anugerah yang amat bernilai ini..

Kini, aku sudah bergelar abi. Isteri aku sudah selamat melahirkan putera sulung kami pada 20 Oktober 2011, jam 1617, di Bilik Bersalin 5, Hospital Sultan Ahmad Shah, Temerloh, Pahang. Bayi seberat 2.36 kg ini merupakan anugerah yang amat bernilai kepada kami sekeluarga..

Pengalaman menunggu dan menemani isteri di bilik bersalin benar-benar memberi suatu dimensi baru dalam hidup aku. Kini perspektif aku semakin jelas. Aku dapat merasai sendiri kepayahan seorang ibu bertarung nyawa untuk melahirkan seorang khalifah Allah SWT. Aku amat bersyukur kerana proses kelahiran amat mudah tanpa sebarang masalah memandangkan ini adalah kelahiran sulung.

Isteri telah ditahan di wad selama dua malam kerana pemeriksaan doktor mendapati indeks air ketuban kurang dari sepatutnya. Hati mana yang tidak bimbang apabila isteri terpaksa melalui keadaan ini. Dua hari aku berulang-alik dari Temerloh ke Raub. Isteri perlu diberi perhatian, manakala tugas sebagai guru pula tidak boleh diabaikan memandangkan sekarang ini adalah minggu peperiksaan.

Aku akan update lagi blog ini, akan disertakan gambar terkini putera sulung kami dan pengisytiharan namanya.


2 comments: