Friday, November 12, 2010

Majulah Sukan Untuk......


10 - 11 November 2010 : SK Mentu Tapu dengan kerjasama PIBG dan penduduk kampung Mentu Tapu telah berjaya menganjurkan Hari Sukan Tahunan Ke-26 dengan jayanya. Pelbagai acara telah diatur dan segalanya berjalan dengan lancar. Kerjasama yang diberi oleh semua guru dan warga kampung amat membanggakan.


Terdapat sedikit kelainan dalam penganjuran sukan tahunan pada kali ini. Kelainan yang dimaksudkan adalah penglibatan ibu bapa yang lebih menyeluruh. Hal ini terserlah dengan berlakunya beberapa insiden "pertengkaran mesra" antara guru (aku la tu) dan ibu bapa berkaitan dengan peraturan pertandingan dan kedudukan anak mereka semasa acara dijalankan (Cikgu Dain ni strict sikit kalau bab berkaitan peraturan). Walau bagaimanapun, semangat kemesraan tetap terjalin. Insiden seperti ini telah mempamerkan semangat dan keprihatinan ibu bapa dan guru bagi memastikan kelancaran setiap acara yang diatur.


Terima kasih kepada ibu bapa yang prihatin membantu guru memberi pertolongan kecemasan kepada murid yang pengsan dan cedera, walaupun itu bukan anak mereka. Keprihatian ini amat mengkagumkan.



Tahniah kepada rumah merah kerana berjaya mengekalkan kejuaraan pada tahun ini. Rumah biru juga tidak kurang hebatnya kerana berjaya memperbaiki kedudukan dari nombor incit kepada nombor taruh..

Berikut adalah preview gambar-gambar pada Hari Sukan SK Mentu Tapu 2010.

Model rumah biru. Tema kontigen China

Murid berkumpul di khemah masing-masing

Model rumah merah dengan tema etnik bidayuh

Perbarisan kontigen rumah sukan

Kontigen rumah sukan

Bacaan ikrar kejohanan

Guru Besar memulakan nyalaan obor kejohanan

Cikgu Izuan memeriksa daftar atlet

Cikgu Sata memberi penerangan tentang acara sukaneka

Acara paling lucu. Belon ditiup tidak meletup

Sukaneka untuk murid tahun 5 dan 6


1 comment: