Monday, November 1, 2010

Dengan rasa penuh kesyukuran..

Alhamdulillah.. rasa kesyukuran tidak terhingga dipanjatkan ke hadrat Ilahi kerana anugerah ini. Setelah sekian lama berdoa, merancang dan berusaha, akhirnya Allah SWT memakbulkan permintaanku.

Tidak lama lagi aku akan melangsungkan perkahwinan. Segala persiapan sedang giat dilakukan. Semoga segalanya akan berjalan lancar dan mendapat keredhaan dari-Nya.

"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: Perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertakwa."
(Petikan doa dari surah al-Furqan 25, ayat 74)

"Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai dan masukkanlah daku dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan
hamba-hambaMu yang soleh."

(Petikan doa dari surah an-Naml 27, ayat 19)

Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu).

Kepada guru-guru, sanak saudara dan sahabat handai, kalian diundang untuk bersama meraikan Walimatulurus kami ini. Semoga doa yang kalian titipkan terus menaungi majlis kami ini.

28 Nov 2010 (Majlis Akad Nikah & Perkahwinan)
No. A-54
Kampung Bohor Baru
28200 Mengkarak
Pahang

19 Dis 2010 (Majlis Sambut Menantu)
No. 3 Jalan Kencana
Taman Indera Barat
32600 Bota
Perak

No comments:

Post a Comment