Thursday, February 4, 2010

Kemaskini


Masa untuk mengkemaskini blog aku ni..menyampah tengok blog yang tak update.. bukan sebab malas tapi kekangan masa yang menyebabkan aktiviti siber ni sering tertunda..

Syukur Alhamdulillah,tahun 2010, tahun baru yang dipenuhi dengan tugas dan tanggungjawab yang pada aku sangat mencabar. Tapi aku gembira.. kenapa? setiap hari di sekolah menjanjikan pengalaman yang berbeza dengan kerenah anak murid yang menggembirakan hati aku.

Rasanya aku sudah serasi dengan keadaan di sini. Cara hidup masyarakat di sini sudah tidak asing pada diri aku. Balik dari sekolah pasti ada buah tangan dari orang kampung untuk aku bawa balik. Walaupun tak banyak tapi memadai untuk aku makan sendiri. Beras, nenas, ubi, rebung, buah-buahan, kadang-kadang sampai tak termakan. Aku sedekahkan pada sahabat-sahabat lain yang sudi.

Mulai minggu ni, jadual tugasan aku semakin padat. Waktu petang diisi dengan aktiviti kokurikulum dan kelas tambahan untuk murid yang memerlukan bimbingan. Tak kisah lah, masa aku tak lah terbuang begitu saja setiap hari.

Esok hari Jumaat.. boleh lah berehat di rumah, sambil-sambil tu merancang untuk buat persiapan bulan Mac nanti..

No comments:

Post a Comment