Saturday, December 20, 2008

Aku Merantau Lagi


Aku baru saja berhajat untuk update blog ni, tapi dah ada yang tanya aku posting mana. Pada pengunjung blog aku, boleh la add aku dalam friendster ye dain_shah@yahoo.com.. hehehe

Keputusan penempatan guru KPLI dah diumumkan siang tadi. Tapi aku dah semak sejak semalam lagi. Aku akan dihantar ke SARAWAK berkuat kuasa 2 Januari 2009.

Sarawak ni memang tempat yang aku pernah terfikir nak pergi tapi bukanlah pilihan pertama aku. Tapi aku percaya pada rezeki, mungkin di sana letaknya rezeki aku.

Impian aku dalam bidang pendidikan ini bukan rendah-rendah cucur atap tapi tinggi melangit menggapai awan. Akan aku daki heirarki kepimpinan KPM. Untuk permulaan, aku bakal memegang gred DG41.

Pagi tadi ada adik kelas aku sms, dia tanya "Dain, kenapa ye setiap perkara yang kita nak, sukar untuk dicapai?".. Kenapa ye.. Jawapan aku senang je.. Itulah namanya cabaran hidup. Hidup ini pasti membosankan sekiranya setiap impian kita senang saja tercapai. Betul tak?

Pesanan aku kepada diri aku, kuatkan semangat. Ini adalah hijrah yang ke-3 dalam hidup kamu. Rasulullah SAW pernah berpesan dalam mafhum hadis baginda, antara lain bermaksud, setiap amal itu berdasarkan niat. Barangsiapa berhijrah kerana harta, dia akan memperolehinya, barangsiapa yang berhijrah kerana perempuan, dia akan memperolehinya.

Jadi, kerana apa hijrahku ini?

No comments:

Post a Comment